Något som inte fungerar?

Upptäckt ett fel i din bostad eller i fastigheten? Gör din felanmälan enkelt via boendeappen – dygnet runt.
Vid akuta ärenden, vänligen ring oss direkt.

Så här felanmäler du – vi är redo att hjälpa till!

När ska jag göra en felanmälan?

Som hyresgäst kan det ibland vara svårt att veta när man ska felanmäla något eller om man förväntar sig åtgärda det själv.

Nedan ser du några exempel på vad du som hyresgäst i första hand ansvarar för. Men om du av någon anledning inte har möjlighet att åtgärda detta själv på ett säkert och bra sätt, gör en felanmälan så hjälper vi dig vidare.

Som hyresgäst ansvarar du för

  • Byte av lampor, t.ex i ugn, kylskåp och lysrör ovanför diskbänken
  • Byte av trasiga säkringar i proppskåp
  • Kontroller och byte av batterier i brandvarnaren
  • Att rensa avlopp, golvbrunnar och vattenlås
Hem

Exempel när du ska göra en felanmälan

  • Om kyl eller vitvaror inte fungerar
  • En vattenläcka uppstår
  • En kran har börjat droppa
  • Ett eluttag har gått sönder/lossnat
Hem

Beroende när på dygnet och hur akut ditt problem är finns det olika sätt att anmäla ett fel till oss.

Vid akuta fel ring 010-178 97 00

Har något allvarligt fel uppstått ska du ringa oss!

  • Vid vattenläcka
  • Vid större elfel i lägenheten
  • Totalt stopp i avloppet

Felanmälan dagtid

Du kan alltid anmäla ditt fel dygnet runt, enklast är att göra din felanmälan i boendeappen.

Vanliga frågor om felanmälan

Du förväntar dig att byta ut glödlampor, lysrör och batteri till brandvarnaren. Du ansvarar även för att rensa avlopp och vattenlås med jämna mellanrum.

Vi kontaktar dig så fort vi hanterar ditt ärende i vårt system.

Exempelvis en vattenläcka eller ett större elfel i lägenheten.

Om det är du som orsakat en skada eller varit oaktsam och tagit sönder något kan du få betala. Oftast handlar det om att saker går sönder och slits, då är det inget vi begär hyresgästen att betala.