Felanmälan

Skapa en felanmälan – Mina Sidor

Ring felanmälan dygnet runt på 010-178 97 00

Skärmbild 2024-05-02 150752

När ska du felanmäla och inte?

Som hyresgäst kan det ibland vara svårt att veta när man ska felanmäla något eller om man förväntar sig fixa det själv.

Nedan ser du några exempel på vad du som hyresgäst i första hand ansvarar för. Men om du av någon anledning inte har möjlighet att fixa detta själv på ett säkert och bra sätt, gör en felanmälan så hjälper vi dig.

Som hyresgäst ansvarar du för:

  • Byte av lampor, t.ex. i ugn, kylskåp och lysrör ovanför diskbänken
  • Byte av trasiga säkringar i proppskåp
  • Kontroller och byte av batterier i brandvarnaren
  • Att rensa avlopp, golvbrunnar och vattenlås

Exempel när du ska göra en felanmälan:

  • Om kyl eller vitvaror inte fungerar
  • En vattenläcka uppstår
  • En kran har börjat droppa
  • Ett eluttag har gått sönder/lossnat
BildAktivBo1 – kopia

Att anmäla ett fel

Beroende när på dygnet och hur akut ditt problem finns på olika sätt att anmäla ett fel till oss

Vid akuta fel ring 010-178 97 00

Har något alltid allvarligt fel uppstått ska du ringa till oss!

  • Vid vattenläcka
  • Vid större elfel i lägenheten
  • Totalt stopp i avloppet

Felanmälan dagtid

Du kan alltid anmäla ditt fel dygnet runt, enklast är att ringa till oss. Du kan även skapa din felanmälan på Mina Sidor eller skicka ett mejl.

010-178 97 00
Mina Sidor
[email protected]

Vanliga frågor om felanmälan