Skip to content

Hyresgästinformation

Neobo är en avknoppning från Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (SBB) och är ett fristående bostadsfastighetsbolag. Neobo förvaltar och utvecklar trygga bostäder för långsiktigt ägande. Vi äger fastigheter i Sverige och som hyresgäst kommer du inte att märka några stora skillnader. På de flesta orterna kommer personalen vara densamma som idag.

Mina Sidor och boendeappen
Mina Sidor eller i din boendeapp kan du enkelt göra en serviceanmälan och se samt betala dina hyresavier.

Hyresfrågor, hyresadministration, lediga lägenheter
Hyran för kvartal 1, 2023 ska betalas enligt de avier ni tidigare fått. För april och  framåt ska ni betala in hyran till Neobo. I mitten på mars kommer ni få de första avierna från oss,  där alla uppgifter för att kunna betala framgår.

Saknar du din hyresavi eller har andra frågor kring din hyra är du välkommen att kontakta vår hyresadministration på hyror@neobo.se.

Autogiro kommer att fortsätta gälla om ni har det sen tidigare. Ni som vill ha autogiro hittar information och  ansökningsblankett på vår hemsida. Om ni vill ha e-faktura behöver ni ansöka på nytt hos er bank.

Våra lediga lägenheter hyrs ut via vår hemsida och HomeQ, www.homeq.se.

Felanmälan och störningsjour
Felanmälan görs enklast via boendeappen eller Mina sidor, du kan även ringa vår kundtjänst på telefon 010-17 89 700. Detta gäller även kvällar och helger.

Information kring personal och leverantörer
Information om vilken personal som arbetar i din fastighet kommer du att hitta på separat anslag i  ditt trapphus, eller sök ditt närmsta lokalkontor här.