Skip to content

Boendeappen

I vår boendeapp kan du som hyresgäst ta emot meddelanden och hitta viktig information, se och betala din hyra, ta del av förmånliga erbjudanden och beställa tillval. I appen kan du även göra felanmälan som gäller din bostad och gemensamhetsutrymmen.

Till alla våra nya hyresgäster: Information kommer gå ut lokalt till er när ni har möjlighet att ladda ner boendeappen! 

Instruktion för att ladda ner och logga in:

Steg 1. Sök på Boendeappen Avy och ladda ner appen från App Store eller Google Play

Steg 2. Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s generella startskärm

Steg 3. Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy–Boendeappen (du kan numera även logga in med SMS-kod)

Steg 4. Registrering sker med hjälp av e-postadress och telefonnummer

Steg 5. Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy

Steg 6. Klart! App-ikonen kommer bytas till Neobo:s logga

Vid framtida inloggningar kommer Neobos:s startsida att visas istället för Avy:s generella.

Avy:s kundsupport för boendeappen nås genom att skicka ett mejl till hello@avy.se. Kundsupporten är bemannad vardagar mellan klockan 08:00-17:00.

Generell information:

  • För att kunna ladda ner och använda boendeappen behöver man ha en smartphone samt Mobilt BankID (svenskt personnummer) eller registrera ditt telefonnummer/mailadress hos Avy för SMS-kod/mail-kod
  • Appen finns på svenska och engelska
  • Om fler personer  står på kontraktet för en lägenhet så kan samtliga logga in i boendeappen
  • Användare kan endast se avier för det/de kontrakt man är skriven på
  • Endast boende hos Neobo har tillgång till appen