I vår boendeapp kan du som hyresgäst ta emot meddelanden och hitta viktig information, se och betala din hyra, ta del av förmånliga erbjudanden och beställa tillval. I appen kan du även göra felanmälan som gäller din bostad och gemensamhetsutrymmen.
Instruktion för att ladda ner och logga in:
Steg 1. Sök på Boendeappen Avy och ladda ner appen från App Store eller Google Play
Steg 2. Första gången du öppnar appen möts du av Avy:s generella startskärm
Steg 3. Klicka på Logga in med BankID och identifiera dig mot Avy–Boendeappen (du kan numera även logga in med SMS-kod)
Steg 4. Registrering sker med hjälp av e-postadress och telefonnummer
Steg 5. Godkänn Avy:s användarvillkor och integritetspolicy
Steg 6. Klart! App-ikonen kommer bytas till Neobo:s logga
Vid framtida inloggningar kommer Neobos:s startsida att visas istället för Avy:s generella.
Avy:s kundsupport för boendeappen nås genom att skicka ett mejl till hello@avy.se. Kundsupporten är bemannad vardagar mellan klockan 08:00-17:00.
Generell information:
- För att kunna ladda ner och använda boendeappen behöver man ha en smartphone samt Mobilt BankID (svenskt personnummer) eller registrera ditt telefonnummer/mailadress hos Avy för SMS-kod/mail-kod
- Appen finns på svenska och engelska
- Om fler personer står på kontraktet för en lägenhet så kan samtliga logga in i boendeappen
- Användare kan endast se avier för det/de kontrakt man är skriven på
- Endast boende hos Neobo har tillgång till appen